Mindrescu si clica baronilor PSD pun in pericol siguranta pasagerilor de pe Aeroportul Otopeni

Postat la: 30.07.2017 22:44

Debandada mai mult sau mai putin birocratica de la Aeroportul Henri Coanda tinde sa afecteze iremediabil statutul acestuia de aeroport NATO si, mai grav, sa puna in pericol siguranta pasagerilor si a aeronavelor care il tranziteaza.

Problemele legate de certificarea pistelor se vor a fi rezolvate nu prin efectuarea reparatiilor care se impun conform procedurii de certificare, ci prin presiuni asupra institutiei care elibereaza certificarea, respectiv Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR). Modificarea scenariilor de conversie si a termenelor de implementare propuse de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) in vederea certificarii de catre AACR poate fi consultata aici.

Insistentele de obtinere a certificarii fara respectarea procedurilor, pe langa faptul ca sunt ilegale, au ca efect un risc major de producere a unor incidente grave, cauzate de calitatea scazuta a pistelor pe care aterizeaza aparatele de zbor grele. Cu toate acestea, directorul general al CNAB, Bogdan Mindrescu, acorda mai multa atentie modificarii organigramei institutiei pe care o conduce, decat starii deplorabile in care se afla infrastructura aeroportului, respectiv pistele de aterizare, bretelele de rulaj sau buzunarele in care sunt adapostite aeronavele.

Chiar si expertul tehnic George Bulgaru, in cuprinsul Notei de constatare pe care a intocmit-o si a semnat-o, confirma starea de degradare avansata a diferitelor segmente de pista. Din aceasta nota reiese clar ca straturile asfaltice ale pistelor nu corespund din punct de vedere al minimelor standarde de calitate in domeniu. Incercarile disperate ale echipei Mindrescu de a "carpi" pe ici, pe colo, portiuni ale pistelor, se dovedesc a fi ineficiente, mentinand un grad inacceptabil de risc de avarii ale aeronavelor sau de accidente grave.

Solutia optima de securizare a zborurilor pe aceste piste nu poate fi aplicata din cauza (ca si in cazul autostrazilor romanesti, pe care toti decidentii politici le promit dar pe care ori nu le termina, ori nici nu le incep) unor contracte de achizitii publice dubioase, termeni contractuali nerespectati sau schimbari strategice de manageri, tehnici binecunoscute inclusiv de sustinatorii actualului director general al CNAB. Dupa cum Ziuanews a anuntat in mai multe randuri, Mindrescu e omul de casa al baronului PSD de Buzau, Marcel Ciolacu. Acesta a intervenit pe langa Nicolae Badalau, baronul PSD de Giurgiu, cel care-l coordoneaza pe Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, pentru ca acesta din urma sa il numeasca pe Mindrescu - cu acordul lui Liviu Dragnea - la sefia CNAB.

Bajbaiala institutionala, mai mult sau mai putin intentionata, reiese flagrant din viteza halucinanta in care se schimba solutiile crizei cu care se confrunta aeroportul Otopeni: Decizia de inchidere prin NOTAM (mesaj de notificare, distribuit prin mijloace de telecomunicaţii, care conţine informaţii despre apariţia, starea sau modificarea oricărui mijloc, serviciu, procedură sau pericol, informaţii a căror cunoaştere în timp util este esenţială personalului implicat în operaţiunile de zbor - n.r.) a unei piste in caz de "contaminare cu apa, gheata, slush, zapada, alte lichide etc" a fost anulata dupa numai 3 zile, printr-o Nota de informare!

Incidentul cu zborul companiei turcesti ar trebui sa dea de gandit serios responsabililor cu siguranta operatiunilor de zbor de pe aeroportul Henri Coanda, in special actualului manager al CNAB, Mindrescu. Solutiile de avarie la care recurge acesta nu fac altceva decat sa amane inevitabilul: un eveniment aviatic cu final tragic sau declasarea internationala a celui mai mare aeroport autohton, ambele scenarii creand imense prejudicii de imagine Romaniei.

Asteptam cu interes sa vedem cum vor reusi, Mindrescu si noua sa echipa - "investita" prin celebra organigrama pe care Ziuanews a publicat-o inca de acum aproape o saptamana - sa evite o posibila catastrofa aviatica pe Otopeni, pe de o parte, si sa respecte, pe de alta parte, angajamentele Romaniei pe plan international (asigurarea transportului de tehnica militara catre baza NATO). Asta in conditiile in care este vadita incapacitatea actualei infrastructuri a aeroportului Otopeni de a mai prelua pentru mult timp, in conditii de siguranta, cursele avioanelor grele.

 

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu