Ioan Rus îl creditează la prăbuşirea companiei Tarom pe managerul belgian Christian Heinzmann

Postat la: 03.03.2015 09:30

Scrisoarea trimisa, la inceputul acestei saptamani, directorului general al companiei Tarom, belgianul Christian Heinzmann, prin care mai multi piloti avertizeaza că avioanele pleacă în curse mai mult goale şi că aeronavele nu sunt bine întreţinute, atrage inca o data atentia asupra dezastrului care domneste de cativa ani la cel mai mare operator aerian al Romaniei.

Mai exact, prabusirea vertiginoasa a companiei a inceput imediat dupa ce a fost numit de catre fostul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, ca manager general belgianul Christian Heinzamnn. Numirea acestuia a surprins pentru ca Heinzmann este un novice in ceea ce priveste managementul unei companii de anvergura Taromului, iar pana la venirea in Romania acesta s-a ocupat de companii aviatice de mana a cincea ca marime si importanta cum ar fi cea din Banglades, Luxenburg sau Albania. I

nsa, toti ministrii care s-au perindat la sefia Transporturilor - Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Ramona Manescu, Dan Sova si Ioan Rus au inchis ochii la managementul dezastruos al lui Christian Heinzmann, fapt pentru care Tarom a ajuns in pragul falimentului. Mai mult, Ioan Rus a primit o multime de informari oficiale ale diverselor institutii de control si siguranta nationala referitoare la dezastrul facut de Heinzmann la Tarom, dar a refuzat sistematic sa se implice si a inventat diverse pretexte pentru a musamaliza jaful.

" Marketing ca în anii '70, incompetent să umple avioanele pe care le deţinem"

„În ultimele 12 luni am văzut plecând pentru slujbe mai bune unii dintre cei mai buni piloţi ai noştri, piloţi şi însoţitori de bord zburând zilnic cu uniforme incomplete, vechi de cinci ani, am văzut întreţinerea defectuoasă a aeronavelor, (...) marketing ca în anii '70, incompetent să umple avioanele pe care le deţinem", se arată în scrisoarea piloţilor către managerul TAROM. Dar, directorul general al companiei - Christian Heinzamnn se apără şi le transmite piloţilor că statul nu i-a dat niciodată „uneltele occidentale" pentru a redresa greşelile care reduc profitul companiei.

Totuşi, el sustine ca situaţia financiară a Tarom s-a îmbunătăţit în ultimii doi ani, spune el: pierderile s-au redus cu 10 procente.„Nu sunt auditate cifrele. Dar pierderea (pe 2014 n.r.) va fi undeva la 115-116 milioane de lei. Ar putea fi mai mult, ar putea fi mai puţin", spune Christian Heinzmann, director general TAROM.

Plan de management schimbat peste noapte, cu pierderi garantate

Afirmatiile lui Christian Heinzmann sunt mincionoase si incearca sa arunce praf in ochii conducerii Ministerului Transporturilor, intrucat ca realitatea economico-financiara a companiei este cu totul alta. Initial in primul plan de management, Heinzmann se angaja sa reduca pierdeile companie in 2014 la circa 20.000. 000 USD. Insa, la jumatatea anului trecut, mai exact dupa vizita lui Ioan Rus la sediul Tarom, Consiliul de Administratie a aprobat un nou plan de management prin care s-a marit cuantumul pierderilor pentru 2014 de la 20.000.000 USD la 35.000.000 USD.Mai mult, s-a bugetat, pentru 2015, pierderi de 20.000.000 USD, iar pentru 2016 de 4.000.000 USD si abia in 2017 compana ar ajunge pe profit. Intial, Heinzamann se angajase sa aduca Taromul pe profit in 2016, dar daca nu realiaza aceasta performanta era exonerat de orice raspundere. Adica, isi lua bine merci 10.000 de euro pe luna, timp de patru ani, iar Taromul se prabuseste, fara sa aiba vreo raspundere.

Ponta, Dragnea şi Rus, păcăliţii de serviciu a lui Heinzmann

La ora actuala, compania Tarom nu are un contract colectiv de munca si Ioan Rus stie foarte bine acest aspect. In plus, Heinzmann a luat cateva decizii catastrofale pentru companie, dar nimeni nu le-a sanctionat. A introdus curse zilnice catre Tg Mures, desi se zbura, de doua ori pe saptamana, cu cativa pasageri. Mai mult, a introdus cursa catre Dubai, care are grad de incarcare de doar 40%, desi zborul dureaza 4,5 ore, fapt pentru care pierderile sunt uriase. Totodata, Heinzamann i-a pacalit pe rand pe Victor Ponta, Liviu Dragnea si Ioan Rus ca va introduce sursa spre China, ceea ce era o decizie foarte proasta, si nici pana azi nu se mai stie de aceasta intentie. Insa, Curtea de Conturi a Romaniei a demonstrat, negru pe alb, ca masurile luate de Heinzmann au fost proaste, dar atat ministrul Ramona Manescu, dar mai ales Ioan Rus au musamalizat dezastrul de la Tarom.

Dalmaţienii favoriţi al lui Rus

Ca urmare a semnalului de alarma tras de piloti, Ioan Rus s-a trezit brusc ca este preocupat de soarta Tarom si a convocat maine o sedinta cu cei implicati. Insa, decizia acestuia e tardiva, intrucat daca era interesat de soarta companiei schimba macar pe acei dalmatieni din Consiliul de Administratie si Adunarea Generala a Actionarilor. Este vorba de Anisoara Cornila, directoarea juridica a Ministerului Transporturilor care a transformat birourile si fotoliile institutiei in studiouri foto si de Ilie Andreea despre care ceferistii isi amintesc cand ii servea la masa intr-un hotel detinut de minister. In plus, ministrul Ioan Rus a avut destule parghii legale sa-l demita pe Christian Heinzamnn, dar nu facut-o? De ce? Poate din comoditatea sau din necunoastere a legislatiei ca urmare a indicatiilor „pretioase" venite din partea unor subalterni „binevoitori" ?!

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu